Jak szybko sprzedać mieszkanie

Jak szybko sprzedać mieszkanie

Sprzedaż mieszkania wiąże się z wieloma stresami i obowiązkami. Niestety wystawienie ogłoszenia nie zagwarantuje nam odzewu ze strony zainteresowanych. Nowe propozycje pojawiają się na portalach ogłoszeniowych każdego dnia, dlatego przeciętne ogłoszenia giną w oceanie innych ofert. Każda osoba sprzedają mieszkanie powinna mieć więc świadomość, że na sukcesywną sprzedaż składa się kilka elementów. Nie wystarczy przecież „zwabić” klienta do mieszkania, by ten zdecydował się na jego kupno. Sprzedaż na rynku nieruchomości może być prowadzona przez kilka różnych osób. Przede wszystkim przez właściciela prywatnego, który decyduje się na sprzedanie swojej nieruchomości mieszkalnej. Dużą rolę we wspomnianym zakresie pełnią także firmy deweloperskie, które oferują polskim rodzinom nowoczesne i bezpieczne mieszkania oraz domy zlokalizowane w różnych miejscach kraju. Pośrednio w procesie sprzedaży uczestniczą czasami agencje nieruchomości. Czasami warto korzystać z ich usług, szczególnie wtedy gdy właścicielowi mieszkania zależy na szybkiej sprzedaży.

Sprzedaż mieszkania deweloperskiego

Działania mające przyspieszyć sprzedaż mieszkań deweloperskich rozpoczynają się w zasadzie z chwilą myślenia o projekcie, który dopiero będzie w najbliższej przyszłości realizowany. Firmy deweloperskie przede wszystkim muszą sprawdzić, czy zainteresowanie planowaną inwestycją zapewni im wystarczające zyski. Niezbędne w tym celu staje się przeprowadzenie badań wśród konsumentów. Następnym działaniem dewelopera jest przystąpienie do budowy, jednak w dobie dwudziestego pierwszego wieku jednocześnie w tym samym czasie inwestor musi zająć się efektywną reklamą, która będzie miała na celu wypromowanie danego przedsięwzięcia. W tym przypadku pomocne stają się dla przykładu strony internetowe, które pełnią zarówno funkcję reklamową, jak i funkcję informacyjną. Jeśli chodzi o sprzedawanie mieszkania, Jelenia Góra jest przykładem miasta, w których firmy deweloperskie bardzo dbają o swoich przyszłych klientów tworząc im profesjonalne strony internetowe, na których można przeczytać nie tylko o stanie budowy, ale także obejrzeć zdjęcia czy nowoczesne wizualizacje przyszłych obiektów mieszkalnych. Warto zaznaczyć, że dzięki wspomnianym wizualizacjom w ostatnich latach coraz więcej konsumentów decyduje się na zakup nieruchomości jeszcze przed jej powstaniem. Duży wpływ na takie zachowanie ma wysoka konkurencja, która nierzadko powoduje, iż nowe nieruchomości rozchodzą się niczym świeże bułeczki. Nowoczesne rozwiązania stosują nie tylko deweloperzy. Przy odrobinie pomysłu każda osoba prywatna chcąca sprzedać mieszkanie może pomóc sama sobie stosując kilka przydatnych trików.

Sprzedaż mieszkania z rynku wtórnego

mieszkaniaOfert zamieszczanych na portalach ogłoszeniowych jest mnóstwo. Należy mieć świadomość tego, że osoby poszukujące mieszkania mogą przeoczyć naszą ofertę, dlatego o jej popularność trzeba zadbać. Strony proponujące publikację ogłoszeń zazwyczaj są darmowe, jednak za opcje wyróżniające ogłoszenie trzeba już zapłacić. O jakich wyróżnikach mowa? Przede wszystkim są to efekty graficzne, takie jak pogrubienie czcionki czy zmiana jej koloru. Nierzadko na ogłoszenie wpływa jednak jego treść. Dodając swoją ofertę należy pamiętać o tym, by zdania były zrozumiałe pod względem składniowym oraz semantycznym. Należy unikać błędów ortograficznych i literówek, ponieważ tekst przepełniony błędami często zraża do siebie potencjalnych klientów, którzy rezygnują nawet z wykonania telefonu. Podanie danych kontaktowych to kolejna rzecz, o której nie możemy zapominać. Często adres elektronicznej poczty nie wystarczy, ponieważ duża część osób woli kontaktować się elektronicznie. Warto w ogłoszeniu wspomnieć także o wycenie mieszkania, która powinna zostać przeprowadzona przez rzeczoznawcę. Posiadając aktualny dokument potwierdzający wartość nieruchomości mieszkalnej zarówno sprzedający, jak i kupujący mają pewność, że przeprowadzona transakcja nie będzie krzywdząca dla żadnej ze stron.

Pomoc agencji nieruchomości

Agencja nieruchomości jest pewnego rodzaju pośrednikiem pomiędzy klientem a sprzedającym mieszkanie. Zazwyczaj z usług agenta korzystają sprzedawcy mieszkania z rynku wtórnego lub osoby poszukujące lokalu mieszkalnego. Z pewnością zaletą współpracy z agencją nieruchomości jest to, że dość szybko mieszkanie zostanie sprzedane lub opcjonalnie (jeśli chodzi o osoby poszukujące lokalu mieszkalnego) znalezione. Warto jednak pamiętać, że agencja nieruchomości za swoje usługi pobiera prowizję, dlatego nierzadko chcąc zaoszczędzić nieco grosza lepiej szukać nieruchomości na własną rękę. Wszystko zależy oczywiście od indywidualnej sytuacji klienta czy też sprzedającego.

Sprzedaż mieszkania nierzadko trwa tygodniami, ponieważ żaden klient nie jest zainteresowany ofertą. W przypadku niemożności znalezienia zainteresowanych kupców warto skłonić się w kierunku oferty agencji nieruchomości. Warto skupić się jednak na własnych pomysłach, ponieważ odpowiednie ogłoszenie oraz wykonanie wyceny mieszkania u profesjonalnego rzeczoznawcy rzeczywiście może zdziałać cuda. Prym w dotarciu do klienta wiodą dzisiaj oczywiście firmy deweloperskie korzystające z nowoczesnych rozwiązań takich jak tworzenie wizualizacji mieszkań czy stron internetowych. Wydaje się jednak, że w przypadku nieruchomości z rynku wtórnego dobrym pomysłem również może okazać się stworzenie wizualizacji lub chociażby wykonanie atrakcyjnych zdjęć mieszkania. Nie należy przy tym oczywiście fałszować rzeczywistości.