Przyczyny awarii turbosprężarek

Przyczyny awarii turbosprężarek

Nowoczesne turbosprężarki wpływają pozytywnie na silnik samochodowy. Niestety w wielu kręgach wciąż istnieje przeświadczenie o ich stosunkowo dużej awaryjności. Dlaczego tak się dzieje? Jak się okazuje, usterki pojawiające się w opisywanej części bardzo rzadko występują w kontekście tak zwanych wad konstrukcyjnych. Innymi słowy – z ewentualną awarią producent (przynajmniej z reguły) nie ma nic wspólnego. Najczęstszą „przyczyną” awarii turbosprężarek są jednak sami kierowcy, którzy niewłaściwie pielęgnują silnik i dodatkowe turbodoładowanie. Jeśli nie przykładamy wagi do dbania o dany sprzęt czy urządzenie, prędzej czy później odbije się to na jego poprawnym funkcjonowaniu. Które zachowania właścicieli aut wpływają na awaryjność turbin? Co zrobić, jeśli do takiej usterki dojdzie?

Regeneracja i zakup nowych części

Na stronach takich jak http://www.kramex.net/ możemy znaleźć zarówno nowe, jak i używane (ale stuprocentowo sprawne) turbosprężarki. Na zakup takiej części musimy zdecydować się wtedy, gdy starej części nie da się naprawić lub jest to nieopłacalne. Dzięki różnym stronom www zakup elementów do samochodu jest nie tylko zaufany, ale również bardziej atrakcyjny dla naszej kieszeni. Zawczasu warto jednak zadbać o to, by do usterki w ogóle nie doszło. Jakie przyczyny awarii turbosprężarek mechanicy wskazują najczęściej?

Najczęstsze przyczyny awarii turbodoładowania

Bardzo często do awarii turbosprężarki dochodzi wtedy, gdy w samochodzie posiadamy zanieczyszczony olej. Warto używać substancji o wysokim wskaźniku jakości, ponieważ – pomimo droższej ceny – zapewniają nam one lepszą pielęgnację silnika. Oprócz wyboru oleju kierowca powinien regularnie monitorować jego poziom. Zbyt mała ilość oleju także wpływa na działanie turbiny.

Do awarii turbodoładowania dochodzi także w wyniku niewłaściwego użytkowania samochodu. Co to oznacza? Bardzo często kierowcy nie stosują się do pewnych rad producentów (np. nie czekają z wyłączeniem silnika kilkudziesięciu sekund po zakończonej jeździe), w wyniku czego turbosprężarka szybko niszczeje.