Wykorzystaj przestrzeń miejską do ćwiczeń

Wykorzystaj przestrzeń miejską do ćwiczeń

Coraz częściej modne stają się ćwiczenia, które nie wymagają od nas specjalistycznego sprzętu, czy takie które wykonywać możemy zarówo w domu, jak i na siłowni. Już od kilku lat w Polsce można usłyszeć, że na topie, zwłaszcza wśród młodszych, jest trening street workout. Na czym on polega i czy każdy może go rozpocząć?

Street workout, jak sama nazwa wskazuje, to trening, który wykonujemy w przestrzeni miejskiej, wykorzystując do ćwiczeń wszystko to, co oferują nam znajdujące się w pobliżu blokowiska, place zabaw i parki (trzepaki, drabinki, huśtawki), czyli krótko mówiąc „mała architektura”. To czego potrzebujesz, to jedynie spora dawka motywacji i samozaparcia. Ćwicząc street workout nie wydajesz żadnych pieniędzy, nie musisz kupować karnetu na siłownię, ani żadnego sprzętu, czy specjalistycznego ubioru. Jest to zestaw ćwiczeń z zakresu kalisteniki, który modyfikujemy z zależności od osobistych preferencji lub tego, które partie ciała chcemy wyćwiczyć. Najczęściej wykonywane i bazowe zadania w street workoucie to różnego rodzaju podciągania na drążku czy trzepaku, dipy na poręczach i drążkach, wznosy nóg w zwisie, rozciąganie, przysiady, stanie na rękach, które w wyraźny sposób wzmacniając nasze mięśnie. Dzięki tego rodzaju ćwiczeniom możemy także spalić tkankę tłuszczową, zwiększyć siłę ramion i pleców, a natkże nauczyć się konkretnych tricków.

Street workout ćwiczyć możesz sam lub w towarzystwie znajomych. Ćwicząc w grupie możesz urozmaicić swoje ćwiczenia o trening grupowy. Z pewnością będzie Ci także łatwiej zmotywować się do treningów jeżeli ćwiczyć będziecie w większej grupce. Ważne jest, aby nie przesadzać z treningami. Organizm musi mieć czas na regenerację (przynajmniej dzień odpoczynku po treningu), dlatego też najlepiej ćwiczyć dwa, maksymalnie trzy razy w tygodniu. Intensywność ćwiczeń zalezy od indywidualnych predyspozycji. Jak podkreślają trenerzy, w street workoucie ciężarem jest własne ciało, ilość powtózeń należy dobrać odpowiednio do własnej kondycji fizycznej.